Cara Hubungi BSN Customer Service Number 24 Hours

Diposting pada
Advertisements
Cara Hubungi BSN Customer Service Number 24 Hours
Cara Hubungi BSN Customer Service Number 24 Hours

BSN Customer Service Number 24 Hours amat penting bagi pelanggan BSN yang memerlukan bantuan dalam urusan kewangan mereka. Sebagai bank tempatan yang besar di Malaysia, BSN menyediakan pelbagai perkhidmatan yang boleh diakses oleh pelanggan mereka termasuk perbankan elektronik, pinjaman, insurans, dan banyak lagi. Bagaimanapun, ketika berurusan dengan masalah atau pertanyaan, pelanggan memerlukan hubungan yang mudah dan cepat dengan BSN CS.

Untuk itu, BSN menyediakan nombor telefon BSN Customer Service yang boleh dihubungi 24 jam sehari, 7 hari seminggu bagi membantu pelanggan mereka menyelesaikan masalah atau menjawab pertanyaan mereka. Pelanggan BSN boleh menghubungi nombor tersebut untuk mendapatkan bantuan dalam pelbagai bahasa termasuk Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, dan Bahasa Cina. Selain nombor telefon, BSN juga menyediakan perkhidmatan e-mel dan chat dalam talian bagi memudahkan pelanggan menghubungi mereka.

Cara Hubungi BSN Customer Service

BSN menyediakan beberapa saluran untuk pelanggan berhubung dengan BSN Customer Service. Pelanggan boleh menghubungi pusat panggilan BSN di talian 1300-88-1900, yang beroperasi 24 jam sehari, 7 hari seminggu. Pelanggan juga boleh menghubungi BSN melalui e-mel atau melalui laman web BSN.

Selain itu, BSN juga menyediakan aplikasi mudah alih yang boleh dimuat turun secara percuma untuk memudahkan pelanggan berhubung dengan pihak BSN CS. Melalui aplikasi tersebut, pelanggan boleh membuat pertanyaan, memberikan maklum balas, dan meminta bantuan daripada pihak bank.

Sekiranya pelanggan memerlukan bantuan di kaunter, pelanggan boleh melawat salah satu daripada cawangan BSN yang terdapat di seluruh negara. Pelanggan juga boleh mengisi borang pertanyaan dalam talian di laman web BSN dan pihak BSN CS akan menghubungi pelanggan secepat mungkin untuk membantu menyelesaikan masalah.

Social Media

Anda boleh menghubungi BSN Customer Service melalui media sosial rasmi Bank Simpanan Nasional seperti Facebook, Twitter, Instagram dan Youtube. Caranya adalah dengan menghantar mesej melalui ‘direct message’ pada akaun media sosial BSN tersebut. Langkah-langkahnya adalah dengan:

  • Log masuk ke akaun media sosial pilihan Anda seperti Facebook, Twitter, Instagram atau Youtube.
  • Cari akaun rasmi Bank Simpanan Nasional.
  • Klik pada butang ‘message’ atau ‘mesej’ pada halaman profil BSN.
  • Tuliskan aduan atau pertanyaan Anda.
  • Hantar mesej dan tunggu balasan dari BSN CS.

Penting untuk diingat bahawa BSN CS melalui media sosial hanya aktif pada waktu pejabat sahaja, dan balasan mungkin mengambil sedikit masa berbanding dengan saluran yang lain.

  • Instagram : https://www.instagram.com/bsnmalaysia/
  • Facebook : https://www.facebook.com/BSNMalaysia
  • Youtube : https://www.youtube.com/BSNMalaysia
  • Twitter : https://twitter.com/BSNMalaysia

Kad Kredit

Untuk menghubungi BSN Customer Service melalui Kad Kredit, BSN menyediakan dua nombor telefon iaitu Credit Card Platinum Care Line dan Credit Card Authorization. Anda boleh menggunakan nombor-nombor ini untuk membuat pertanyaan atau aduan berkenaan produk kad kredit BSN.

Untuk Credit Card Platinum Care Line, Anda boleh menghubungi nombor 1800 22 0800 atau +603 2688 0800 (Overseas). Sementara itu, untuk Credit Card Authorization, Anda boleh menghubungi nombor 1300 88 5855 atau +603 2028 5855 (Overseas). Kedua-dua nombor ini boleh dihubungi 24 jam sehari dan boleh diakses dari mana-mana termasuk dari luar negara.

Untuk mendapatkan maklumat yang lebih terperinci mengenai produk kad kredit BSN, Anda boleh menghubungi perkhidmatan pusat panggilan bank tersebut. Dengan langkah-langkah yang mudah ini, Anda boleh menghubungi BSN Customer Service melalui Kad Kredit untuk menyelesaikan masalah atau mendapatkan maklumat yang diperlukan.

Email

Untuk membuat aduan atau pertanyaan mengenai BSN melalui email, langkah-langkah yang boleh diambil adalah seperti berikut:

  • Buka emel baru di akaun emel Anda
  • Tuliskan alamat emel [email protected] di bahagian penerima emel
  • Di dalam subjek, tuliskan tajuk aduan atau pertanyaan Anda
  • Di dalam kandungan emel, terangkan aduan atau pertanyaan Anda secara terperinci
  • Sertakan maklumat peribadi seperti nama penuh dan nombor telefon yang boleh dihubungi
  • Klik butang “Hantar”

Anda akan menerima pengesahan penerimaan emel dari pihak BSN Customer Service, tetapi balasan mungkin mengambil sedikit masa. Pastikan Anda memeriksa kotak masuk emel untuk mendapatkan balasan dari BSN CS. Selain itu, pastikan memberikan maklumat peribadi yang betul untuk memudahkan pihak BSN menghubungi Anda semula.

Penutup BSN Customer Service

Untuk menghubungi BSN Customer Service Number 24 jam, pelanggan boleh memanggil talian pusat panggilan BSN di 1300-88-1900. Selain itu, pelanggan juga boleh menghubungi BSN melalui email rasmi di [email protected] atau melalui media sosial seperti Facebook, Twitter, Instagram dan Youtube. BSN turut menyediakan perkhidmatan hubungi BSN melalui talian khas bagi pelanggan kad kredit iaitu Credit Card Platinum Care Line di talian 1800 22 0800 atau +603 2688 0800 (Overseas) dan Credit Card Authorization 24 jam di talian 1300 88 5855 atau +603 2028 5855 (Overseas).


Baca artikel dan berita menarik lainnya dari Trestle On Tenth di Google News